Klassiek Pilates is een wekelijkse training van een uur in een serie van telkens 10 lessen. Deze methode wordt ook wel een oefening voor “mind-body-spirit” genoemd. De cursist leert stapje voor stapje een serie van oefeningen uitvoeren waarbij wordt gewerkt aan concentratie, centrering, controle, ademhaling, precisie en vloeiende bewegingen. Klassiek Pilates op de mat is een doelgerichte methode van training en beweging, ontworpen om het lichaam te stretchen, te versterken en te balanceren.

De effecten van pilates zijn:

  • verbeterde longcapaciteit en circulatie door een diepe, gezonde ademhaling
  • verbeterde kracht en flexibiliteit, vnl. in buik- en rugspieren
  • verbeterde coördinatie
  • verbeterde controle over en balans in het lichaam hebben een positieve invloed op de lichaamshouding.

Pilates Bank:

Pilates op de reformer/cadilac is een individuele training op afspraak. Op de bank wordt, met weerstand van veren en straps  voor voeten en handen, het lichaam zowel uitgedaagd als ondersteund terwijl het efficiënter leert bewegen. Een absolute aanvulling op de uitdagende pilates matoefeningen.

Netty Schrama:

Ik heb door de jaren heen zelf veel verschillende bewegingsvormen beoefend en er ook les in gegeven. In Pilates herkende ik een trainingsvorm die zoveel biedt. Het vergt veel van de cursisten maar de effecten zijn groot. Het is een wekelijkse ontdekkingstocht en bewustwording van het lichaam.

Ik zie in de praktijk mensen met veelgehoorde vragen over rug en nekklachten enorm opknappen van Pilates”.

 

Pilates 1                 Pilates 2